Zbog očuvanja zdravlja ljudi i obveze koje nalaže zakonska regulativa Vinkovački vodovod i kanalizacija d.o.o. provodi redovite fizikalno – kemijske i bakteriološke analize vode.
Kontrolu zdravstvene ispravnosti vode za piće provodimo na vodovodnoj razvodnoj mreži i u zdencima. Na razvodnoj mreži u selima voda se analizira jednom mjesečno te u Vinkovcima tri puta mjesečno.
Nastavni zavod za javno zdravstvo Osječko-baranjske županije provodi kontrolu vode iz zdenaca na razini C analize.
S obzirom na veličinu sustava, kontroliramo zdravstvenu ispravnost vode iz zdenaca u Sikirevcima dodatno jednom tjedno u našem laboratoriju. Voda se ispituje na fizikalno – kemijske parametre.
U našem internom laboratoriju svakodnevno kontroliramo fizikalno – kemijske parametre vode na ulazu i izlazu Distributivnog centra Kanovci u Vinkovcima. Mikrobiološki parametri vode ispituju se jednom tjedno.
Dezinfekcija
Dezinfekcija se na vodoopskrbnom sustavu Vinkovačkog vodovoda i kanalizacije d.o.o. obavlja pomoću dva dezinfekcijska sredstva: klor dioksida i otopine natrij hipoklorita.
Dezinfekcija klor dioksidom obavlja se na crpilištu u Sikirevcima tako da svi koji su priključeni na Regionalni vodoopskrbni sustav istočne Slavonije imaju rezidual klor dioksida.
Dezinfekcija otopinom natrij hipoklorita obavlja se u vodoopskrbnim sustavima Tovarnika, Orolika i Starih Jankovaca, a rezidual je klor.
U Starim Mikanovcima, uz regionalni vodovod, VVK ima dva pomoćna zdenca gdje se voda dezinficira otopinom natrij hipoklorita dok je u Starim Mikanovcima, Novim Mikanovcima, Vođincima, Retkovcima, Prkovcima i Ivankovu mješoviti sustav.
Od kolovoza 2022. g. vodoopskrbni sustav Tovarnik i Regionalni vodoopskrbni sustav istočne Slavonije su spojeni tako da voda iz vodoopskrbnog sustava Tovarnik ulazi preko Slakovaca u Srijemske Laze, Otok, Komletince i Privlaku gdje je također mješoviti sustav.
Prigovori korisnika na kvalitetu vode
U 2023. godini Vinkovački vodovod i kanalizacija d.o.o. zaprimio je 147 prigovora korisnika na kvalitetu vode. Od tog broja 132 prigovora bila su opravdana dok je 15 bilo neopravdano. Od 132 opravdane reklamacije riješeno je njih 98 (74%). Razlog neriješenih prigovora leži u nemogućnosti ispiranja vodovodne mreže uslijed nedostatka hidranta.